Er zijn verschillende redenen waarom een debiteur niet overgaat tot betaling van de openstaande facturen. Zo kunt u denken aan een dreigend faillissement, het niet kunnen betalen of ook dat de debiteur gewoon simpelweg niet wil betalen. Het zijn slechts enkele redenen waarom de debiteur niet overgaat tot betaling.
Welke stappen onderneemt u als de debiteur niet betaald na veel bellen, herinneringen en aanmaningen? Dit soort vorderingen kosten u als ondernemer enorm veel tijd, zonder dat u de garantie heeft dat de openstaande facturen worden betaald. Kortgezegd dient u enorm veel tijd te steken in uw debiteurenbeheer.
Wij behandelen uw incasso zowel in de buitengerechtelijke als in de gerechtelijke fase op maat. Het incasseren van de vordering bij de debiteur staat bij ons voorop. Bij het in behandeling nemen van uw incasso opdracht, controleren wij uw dossier of alle relevante stukken voor de incasso procedure aanwezig zijn. Onder relevante stukken kunt u denken aan;
- overeenkomsten/opdrachtbevestigingen;
- facturen;
- offertes;
- herinneringen;
- algemene voorwaarden;
- eventueel overige communicatie.
Een goede en zorgvuldige intake vormt de basis voor de behandeling van uw incasso opdracht.